Disclaimer

Kepada para pembaca blog ini,

-> Produk-produk dipaparkan adalah tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mencegah atau mengubati mana-mana penyakit.

-> Segala hasil keputusan di dalam blog ini adalah tidak tipikal. Hasil setiap individu mungkin berbeza-beza.

-> Jumlah pendapatan dipaparkan tertakluk kepada individu digambarkan dan bukan purata.

Sekian, harap maklum.

Kenapa Minum Air Itu Penting??

Assalamualaikum dan Selamat Pagi!

Apa khabar semua? Kami doakan semuanya sihat-sihat belaka ye. Petang ni sambil-sambil menunggu waktu balik kerja apalah salahnya kalau kami tambah sedikit info kesihatan untuk pembaca semua :) 

So, cerita petang ni adalah berkaitan dengan air. Haa, dah kenapa pula dengan air?? Tidak ada kena mengena dengan mana-mana isu air di muka bumi ini. Ini hanyalah info kesihatan semata yang kami kongsikan bersama anda semua. 

Soalan dari kami. BERAPA KERAP ANDA MINUM AIR (PUTIH) DALAM SEHARI??

Jawapannya, anda perlu minum sekerap yang boleh, sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Ada juga pengiraan yang dibuat, anda perlu minum 1 liter bagi setiap 25kg berat badan. Bermakna jika anda memiliki berat 75kg, anda perlu minum sebanyak 3 liter sehari. Tidak kira apa sahaja formula yang digunakan, kita sebenarnya memang tersangatlah perlu untuk minum air dengan kerap dan mencukupi. KERANA AIR SANGAT PENTING untuk tubuh badan kita. Cuba lihat gambar di bawah mengenai kepentingan air dalam tubuh badan kita.


Air adalah penting jika anda mahu untuk membentuk, mengurangkan lemak badan anda dan meningkatkan kesihatan anda. Badan yang dehidrasi adalah badan yang lapar, jadi jika anda biasanya snack di antara waktu makan, minum lebih banyak air untuk mengawal keinginan anda itu. 

Jadi, sekarang adakah anda faham KENAPA MINUM AIR ITU PENTING?? Hehe.. Semoga selepas ini, kita akan jadikan meminum air putih sebagai tabiat dalam kehidupan seharian kita. Minumlah sebanyak dan sekerap mana pun. BADAN ANDA MEMANG MEMERLUKAN AIR. :)

Untuk lebih info sila rajinkan diri hubungi kami.

Independent Herbalife Member & Personal Wellness Coach:
Rizal +6016 441 5171
Yana +6013 355 4471

Ahli Bebas Herbalife Malaysia, Ahli Bebas Herbalife Selangor, Ahli Bebas Herbalife Shah Alam, Ahli Bebas Herbalife Klang, Herbalife Malaysia, Turun Berat Badan, Tambah Berat Badan, Pengurusan Berat Badan, Tambah Pendapatan Anda, Bekerja Dari Rumah, Kesihatan Badan, Pengedar Bebas Herbalife, Herbalife Independent Distributor, Herbalife Independent Member, Kami Nutri Club

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...