Disclaimer

Kepada para pembaca blog ini,

-> Produk-produk dipaparkan adalah tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, mencegah atau mengubati mana-mana penyakit.

-> Segala hasil keputusan di dalam blog ini adalah tidak tipikal. Hasil setiap individu mungkin berbeza-beza.

-> Jumlah pendapatan dipaparkan tertakluk kepada individu digambarkan dan bukan purata.

Sekian, harap maklum.

Sarapan Roti Canai. Anda gemarkannya??

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. 
Salam pembuka bicara tahun 2015. 

Apa khabar para pembaca yang kami kasihi? Maaf kerana terlalu sibuk dengan kerja-kerja hakiki makanya kami tidaklah dapat mengisi masa lapang di sini. Apapun, In Shaa Allah untuk yang seterusnya diharapkan kami sentiasa berpeluang memenuhi kehendak info dan pengetahuan untuk anda di di luar sana. 

Okay, jadi topik kali ini adalah berkaitan dengan sarapan. Masihkah anda ingat ungkapan iklan ini, "Mulakan hari anda dengan sarapan penuh berkhasiat"?? Pernah dengar? Tak perlu tanya kami dari mana ungkapan itu muncul, yang perlu anda tahu sekarang adalah.. ADAKAH ANDA MENGAMBIL SARAPAN YANG BERKHASIAT SETIAP HARI?? Hahaha, tepuk dada tanya selera masing-masing ye. 



Ane, roti satu!! Haa, itulah dia salah satu sarapan pagi yang paling digemari oleh rakyat Malaysia selain dari Nasi Lemak. Kalau kena betul dengan penangan air tangan ane yang buat roti ni, CONFIRM order 2 atau 3 keping seorang. Kuahnya yang sedap, rotinya yang garing dan lembut, pendek kata memang menusuk jiwa la bila mengunyah roti ni di pagi hari.. Hehehe..


Tu, nampak gambar roti dekat atas tu? Saja kami letak gambar roti kosong, kalau letak roti telur pula nanti takut tak senang duduk pula korang membaca entri ni. Hehehe.. Okay, kami tak kisah anda hendak makan apa di pagi hari. Yela, kalau dilarang nanti dikatanya kami menyibuk. Bukan duit kami lah dan macam-macam lagi. Kami cuma nak beri ingatan je dekat semua pembaca di luar sana. Dah jadi tugas kami, untuk membantu anda di luar sana supaya tahu apa yang sebenarnya anda makan. :)

So, siapa kat sini nak tahu berapa jumlah lemak yang ada dalam setiap hidangan roti yang korang semua gemar untuk makan setiap pagi setiap hari?? Jom kita check sama-sama!!

Sumber: www.healthworks.my

*According to the Recommended Nutrient Intake for Malaysians (RNIM), 20-30% of total calories should come from fat. What does that mean? If you're a sedentary adult (not doing much except sitting at the office and sitting on the couch at home), the recommended dietary fat intake for you is 34-50ml per day (about 7-10 teaspoons), based on the Malaysian Dietary Guidelines 2010). This recommendation includes both natural-occuring and added fat in food.

Korang faham tak pernyataan di atas? If tak faham boleh copy paste dalam Google Translate. In Shaa Allah, korang pasti dapat faham serba sedikit. :) 

Sumber: www.healthworks.my
Tu dia guys, check-check it out!! 

Sumber: www.healthworks.my

Kami harap anda dah nampak la sekarang ni. BERAPA atau APA SEBENARNYA yang anda makan?? Fat atau lemak ni memang perlu untuk badan kita, tapi tak boleh melebihi keperluan la ye. Kalau terlebih itulah yang akan menjadikan kita gemuk, obes, diabetes, darah tinggi, sakit jantung dan lain-lain lagi penyakit yang kronik. 

Tak salah untuk menikmati hidangan yang pelbagai di Malaysia ni. Cuma lepas ni mungkin kita semua bolehlah menikmati semuanya dengan penuh berhemah dan bijaksana. Bukan sebab lapar je ye!! :) 

Okay, untuk maklumat lanjut mengenai pemakanan, cara makan yang lebih teratur, kalori intake yang diperlukan dan sebagainya bolehlah hubungi kami.


Independent Herbalife Member & Personal Wellness Coach:
Rizal +6016 441 5171
Yana +6013 355 4471

Ahli Bebas Herbalife Malaysia, Ahli Bebas Herbalife Selangor, Ahli Bebas Herbalife Shah Alam, Ahli Bebas Herbalife Klang, Herbalife Malaysia, Turun Berat Badan, Tambah Berat Badan, Pengurusan Berat Badan, Tambah Pendapatan Anda, Bekerja Dari Rumah, Kesihatan Badan, Pengedar Bebas Herbalife, Herbalife Independent Distributor, Herbalife Independent Member, Kami Nutri Club


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...